poniedziałek, 12 lutego 2018

"O Kajtku Szczęściarzu" Monika Sawicka

Ostatnio pisałam o książkach dla dzieci Magdaleny Witkiewicz, więc pora przyjrzeć się również innej autorce, której książki sama czytałam... czy jej propozycja dla najmłodszych okaże się równie ciekawa? 

                              Okładka książki O Kajtku Szczęściarzu
Monikę Sawicką poznałam osobiście na spotkaniu autorskim w Mysłowicach, było to dla mnie o tyle ważne, że chwilę wcześniej objęłam patronatem jej książkę. Pierwszą. Bo w tej chwili mam na półce już dwie z poligonowym logo na okładce. Mogę "penc" z dumy!
Wtedy właśnie wróciłam do domu z książką dla Szymona, a niedługo później listonosz przyniósł mu kolejne dwie. Wyobrażacie sobie Szymona skaczącego z radości po całym mieszkaniu? Ja dostałam filmik pełen radości, bo akurat leżałam w szpitalu. Wobec tego kolejny raz obowiązek czytania spadł na tatę. Ale o Kajtku i ja czytałam, bo Szymon regularnie chce do tej książeczki wracać. 

O Kajtusiu czytaliśmy razem z Szymonem przez dłuższy czas, ponieważ chciałam mu tę historię dawkować... Książki są bardzo ładne, mają ślady stóp na marginesie i po każdym zakończonym rozdziale. Tak naprawdę jest stworzona dla dzieci troszkę większych dzieci niż mój trzyletni Szymek, choć i on jest zadowolony. Trudne słowa są w książce zaznaczone gwiazdką, na samym końcu jest słowniczek - to przydatne dla tych dzieci, które potrafią już czytać same, ale również dla rodziców, bo bywa, że niektóre słowa wcale nie tak łatwo wyjaśnić! Dla mnie okazało się pomocne!
W książeczce są ćwiczenia dla dzieci, które mają pomóc w kształtowaniu logicznego myślenia, wzbogacić słownictwo i sprawdzić zdolność czytania, bądź słuchania ze zrozumieniem. 

No i jest oczywiście również miejsce na rysunki dzieci! Ja akurat nie popieram rysowania po książkach, ale dla dzieciaków na pewno jest to atrakcja. 

A o czym jest książeczka Wam nie opowiemy ;) o piesku, który został znaleziony w autobusie przez tatę pewnego chłopca. W dniu jego urodzin. Fajnie mieć przyjaciela!

Myślicie, że spodobałaby się taka historia Waszemu dziecku?



Recenzja pojawiła się w ramach akcji zorganizowanej przez Save the Magic Moments #KochaniePrzezCzytanie, o której możecie przeczytać na Jej blogu.

Zapraszam Was do wspólnego czytania z dziećmi!

CZYTASZ DZIECKU???Koniecznie dołącz do mojej kampanii!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każde Twoje słowo...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...