piątek, 23 lutego 2018

"Polityka i seks" Marek Żak

"Polityka i seks" to tomik wierszy z Wydawnictwa  WFW, zawsze kiedy wybieram książki z tego wydawnictwa biorę coś dla siebie, dla Szymona i poezję... i tutaj się nieco dałam zaskoczyć... 

             Image result for polityka i seks

Momentami jest to poezja polityczna, społeczna (pewnie takie określenia poezji nie istnieją, ale co tam!) - autor nawiązuje do sytuacji politycznej w naszym kraju wobec tego myślę, że jest to twórczość bardzo aktualna (ale czy wieczna?). 
Poeta pisze o tym wszystkim tym, co jest na czasie: trochę o polityce, trochę o społeczeństwie, trochę wyśmiewa pewne rzeczy... Pojawiają się takie utwory jak "Nasze państwo", "Singielka", "Korponiebo", "Masturbator" czy "Oda do wibratora", ale także wiele innych, które nasuwają oczywiste skojarzenia.

To trudny tomik  do zrecenzowania. Już pomijając fakt, że nie każdy lubi poezję, to nawet jeśli lubi to taką o zabarwieniu politycznym już niekoniecznie. Ja miałam mieszane uczucia na początku, wolę taką poezję niedosłowną... 
Podejrzewam jednak, że autor ma już swoje grono czytelników, którzy po utwory sięgną, dla mnie było to ciekawe doświadczenie... to taka poezja, z jaką jeszcze się nie spotkałam. Plusem są rymy, dodajmy, że dość proste rymy, autor niczego nie komplikuje, nie stara się na siłę wymyślać - dzięki temu są to utwory, które dla każdego będą zrozumiałe. 

Czytujecie czasami poezję?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każde Twoje słowo...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...