niedziela, 23 lipca 2017

Książkę na wakacje poleca... Magdalena Wala!

Dziś oddałam Poligon w ręce autorki, a sama byczę się na plaży... Magdalena Wala poleca książkę na wakacje... ciekawe, czy znalazła się w moim bagażu? a w Waszym? Przyznam się, że moja lista jest już tak długa, że pewnie można by nią otulić cały kraj ;)

Magdalena Wala jest pisarką i nauczycielką. Pewnie od razu by mnie poprawiła, że to zła kolejność - i rzeczywiście od razu widać, że szkoła to jej pasja, albo raczej młodzież! Mam to szczęście, że miałam okazję poznać Ją osobiście, a ponieważ mieszkamy w jednym mieście to jeszcze przed spotkaniem nasłuchałam się jaką jest wspaniałą nauczycielką. Zdradzę Wam teraz, że jeśli 12 sierpnia będziecie w okolicach Sosnowca to będzie na spotkaniu Blog Book Meeting :) 

Na stronie Wydawnictwa Czwarta Strona możemy o niej przeczytać:
Etatowa podróżniczka wścibiająca swój nos wszędzie tam, gdzie można znaleźć jakiekolwiek zabytki – od wysokich wież monumentalnych katedr po omszałe lochy starych, rozpadających się zamczysk. Prywatnie właścicielka szalonego psa – golden retrievera, który wyprowadza ją na spacery, zapewniając zdrową dawkę gimnastyki. Książkoholiczka bez szansy na wyleczenie z nasilającego się nałogu. W wolnych chwilach pisze, czerpiąc inspirację z nieprzebranego świata swojej wyobraźni.
Jest autorką książek:
"Przypadki pewnej desperatki"
"Marianna"
"Mów mi Katastrofa" - Moja recenzja oraz BOOK TOUR
"Rzymskie odcienie miłości"

A teraz już nie marudzę i zapraszam Was na polecajkę:

Dość długo rozważałam, co napisać w poście polecającym książkę na wakacje.  Miesiące letnie to czas kiedy czytam bardzo dużo, wybierając pośród  książek lekkich, przy których mogę się pośmiać i odprężyć. Zastanawiałam się czy polecić całą gamę rozmaitych książek – a wyszłaby długaśna lista czy też skupić się na jednej, która reprezentuje sobą wszystko to, co kocham w literaturze.

Ostatnia opcja wygrała i oto polecam Wam „Nomen Omen” Marty Kisiel. Powieść przeczytałam podczas jednych z najlepszych wyjazdów, które mi się przytrafiły i jest to jeden z wielu powodów dla których zajmuje ona  wyjątkowe miejsce na liście moich lektur. Kolejną przyczyną jest fantastyczna polszczyzna, którą posługuje się autorka i już dla całego piękna języka polskiego warto po jej książki sięgnąć. Ja, co tu dużo gadać, byłam stylem pani Marty oczarowana. Po kolejne "Nomen Omen" było zabawne. Zdaję sobie sprawę, że sporo czytelniczek preferuje książki, przy których można się wzruszyć, ale uwierzcie mi, rozbawić w inteligentny sposób czytelnika to naprawdę jest Sztuka. Taka przez zdecydowanie duże S. Gdybym miała określić  gatunek powieści wahałabym się pomiędzy powieścią grozy, fantastyką, kryminałem i komedią właśnie. A wszystko to zostało zmiksowane i podane w idealnych dla mnie proporcjach.
O czym opowiada książka? Bohaterką jest dziewczę o dźwięcznym imieniu Salomea i wiele mówiącym nazwisku Przygoda - zdrobniale Salka. Książka zaczyna się w momencie, gdy Salka zaczyna mieć dość swojej skądinąd sympatycznej rodzinki i postanawia dosłownie uciec na swoje. Czyli przeprowadzić do Wrocławia. Salka wynajmuje pokój w miejscowym domu grozy, którego właścicielką jest staruszka o nazwisku Bolesna. Dziewczynę na początku dziwi to, że staruszka jest raz posępna jak mogiła, raz radosna jak skowronek, aż wpada na to że kobiet jest kilka – trzy konkretnie. Identyczne trojaczki. Pojawia się też ewentualny luby, asystent na wydziale literatury, który ratuje dziewczynie życie po tym jak brat usiłuje ją utopić w Odrze…
Sama nawet nie wiedziałam, kiedy przeczytałam ostatnie zdanie i miałam ochotę na jeszcze. Najlepiej od razu. Autorka ma niesamowite poczucie humoru, zgrabnie buduje fabułę, na każdym kroku czytelnika czeka mnóstwo niespodzianek. Postaci są różnorodne, z całą plejadą wad i zalet takie do pokochania od razu i na wieczność.
Podsumowując polecam wszystkim tym, którzy kochają radosne i zarazem odrobinę ponure książki. Wielbicielom zagadek i tajemnic. Takim, którzy lubią jak podczas lektury głośniej zabije im serce. Czasem ze strachu, a czasem ekscytacji.  Dla mnie "Nomen Omen" stał się prawdziwym czytelniczym strzałem w dziesiątkę!


Nie wiem, czy czujecie się zachęceni, ja nie spocznę póki książki nie dorwę! Toż to musi być rewelacyjna zabawa i prawdziwa uczta dla książkoholika! 
Znacie podobne książki, które moglibyście polecić?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każde Twoje słowo...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...