sobota, 16 grudnia 2017

Chlebek bananowy z czekoladą, czyli Ruda Ewka na Poligonie

Maaaam! W końcu mam piekarnik, więc teraz przepisy Ewki będą w końcu również dla mnie! Dziś pyszny chlebek, jadłam, więc wiem, co mówię! Ja polecam, a Ewa podaje przepis

Poszłam ostatnio do sklepu po drożdże. Chciałam upiec chleb. I wiecie co... Zapomniałam o drożdżach... Za to znalazłam piękne, miękkie banany w czarne kropki. Przecenione na 99gr/kg. Wiecie, takie banany są najlepsze. Najlepsze do chleba. Bananowego. 
I tym sposobem zamiast chleba do kanapek miałam chleb do kawy 😉 

Jesteście ciekawi tego mega prostego przepisu na pyszny, wilgotny i zachowujący długo świeżość chlebek bananowy? 
Przepis jest wegański i naprawdę prosty. Ja urozmaiciłam go kawałkami gorzkiej czekolady, ale i bez niej jest pyszny.

Składniki (na 1 keksówkę):

  • 4 dojrzałe banany
  • 2 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 0,5 szklanki oleju
  • 0,25 szklanki cukru (zamiast cukru możesz dać 1/3 posiekanej gorzkiej czekolady - ja dałam trzy łyżki cukru i czekoladę)


Piekarnik nagrzewamy do 180°. Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia. Banany rozgniatamy na pulpę (ja zrobiłam to tłuczkiem do ziemniaków, ale poradzi sobie zwykły widelec). 
Do mąki dodaj banany, olej i cukier z czekoladą. Wymieszaj. 


Przełóż do wyłożonej papierem keksówki. 
Piecz około 45 minut. 

Ciastko jest pyszne! Dietetyczne (prawie)! Proste! 
I nie wymaga wielu składników 😊 
Bardzo je lubię. Mam nadzieję, że i Wam zasmakuje!

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każde Twoje słowo...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...