sobota, 22 lipca 2017

#1 Ruda Ewka gotuje na Poligonie - domowy napój izotoniczny

Jeśli czytacie czasem, co bazgrolę na FB albo zaglądacie na Instagram to wiecie, że właśnie się byczę na plaży, ale nie zostawię Was przecież samych! O nie, co więcej, zostawiam Was pod dobrą opieką - Rudej Ewki, która dziś będzie się dzielić przepisem na napój izotoniczny! Czy to można nazwać lemoniadą? Brzmi lepiej - jakoś tak mniej zdrowo... 

                               


Sama raczej unikam kuchni, więc bezczelnie korzystam ze złotych rad Ewki, a czasem zapraszam ją do siebie i zmuszam do dokarmiania mnie i mojej rodziny. Tym razem poszłam krok dalej i poprosiłam by i z Wami podzieliła się jakimś przepisem... Co Wy na to? Zerknijcie, co dziś dla Was przygotowała:

Słońce, upał, wakacje – większość osób czeka na nie cały rok. Ja też lubię ciepłe, letnie dni. Zazwyczaj spędzam je z synem w ogrodzie albo na spacerach. Przy dobrej zabawie nie można zapomnieć o kilku szczegółach – czapce u Dziecia, kremie z filtrem (pamiętajcie o posmarowaniu uszu i stóp… ja kiedyś zapomniałam i…. no, nie ważne…) i odpowiednim nawadnianiu. Zawsze staram się zrobić jakiś zdrowy napój na bazie wody, co prawda mój syn szaleje za soczkami ze słomką, ale nie uważam, żeby był to dobry pomysł na upał. Pokazać Wam jaki napój robię najczęściej?
Pewnie wszyscy go znacie, ale warto przypomnieć. Mocno schłodzony i podany w fajnej szklance ze słomką (u mnie słomka być musi) świetnie ugasi pragnienie Wasze i Waszego Malucha.
DOMOWY IZOTONIK
*butelka niegazowanej wody (może być gazowana, ale ja nie przepadam za taką wygazowaną, a zazwyczaj napój trochę stoi i bąbelki zdążą uciec)
*cytryna
*liście mięty (jeśli nie macie mięty zaparzcie pół szklanki takiej ekspresowej)
*łyżka miodu (lub więcej, w zależności od tego jak bardzo słodki chcecie zrobić napój)
* szczypta soli
Miód rozmieszać w pół szklanki ciepłej wody. Cytrynę sparzyć, wykroić kilka plastrów – ja zazwyczaj ciacham ze środka, żeby były ładne i duże – resztę wycisnąć do dzbanka. Wszystko zmieszać. Dodać lodu lub mocno schłodzić. I domowy napój izotoniczny gotowy!
 
Dlaczego nie piję czystej wody? Kiedyś wyczytałam, że zdrowiej jest pić wodę „z czymś”. Po pierwsze nasz żołądek wtedy ją trawi – to dobre jeśli jesteście na diecie ;) czysta woda przez nas „przeleci”, szybciej ją wypocimy, a taki napój lepiej nas nawadnia. Sól pomaga zatrzymać część wody w organizmie, co w upały akurat jest potrzebne.
Myślę, że Wam zasmakuje!

A Wy co pijecie w taki upały? Może macie jakieś swoje ulubione przepisy? Podzielcie się w komentarzach!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każde Twoje słowo...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...