niedziela, 1 maja 2016

23/52 "Dotyk Julii" - książka o przyszłości, wojnie, miłości i samotności.

Wspominałam już, że nie cierpię fantastyki? Wspominałam. Przełamałam się czytając "Czerwoną królową" i nawet mi się podobała, więc po odkryciu "Dotyku Julii" na blogu Puchatki postanowiłam spróbować i... wciągnęłam się!









Najpierw - zanim część z Was się zniechęci - wyjaśnię, że owszem bohaterowie mają pewne moce, ale książka porusza temat miłości, odrzucenia, przyjaźni, wojnie i przyszłości... także myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie.

23/52 "Dotyk Julii" Tehereh Mafi

Bohaterką jest oczywiście Julia, która nie może nikogo dotknąć nie krzywdząc go. Ba! Właściwie jeśli kogoś dotknie może go zabić! Jesteście w stanie sobie wyobrazić, że rodzice chcą się Was pozbyć? Każą Was zabrać, zamknąć, zabić, cokolwiek byle tylko pozbyć się swojego dziecka?
Coś strasznego! Ale jeszcze gorsze byłoby gdybyśmy nie mogli nikogo dotknąć, gdyby inni się nas bali, unikali, oskarżali o najgorsze rzeczy! 
Nikt nie wie, dlaczego Julia ma taką moc, wszyscy wokół są "normalni" tylko ona jedna dotykiem potrafi zabić. Co jednak, jeśli po 17 latach odrzucenia, po wielu miesiącach zamknięcia w szpitalu dla obłąkanych, po wielu torturach i badaniach w końcu okazuje się, że jej moc może być przydatna? Niestety, przydatna dla władzy, bo kto jeśli nie Julia i jej dotyk będzie w stanie pomóc im zapanować nad światem? Nikt nie nadaje się do tego lepiej...
Jednak Julia pierwszy raz w życiu mówi NIE. 
To opowieść o kruchej, słabej, niewinnej i samotnej dziewczynie, o poszukiwaniu przyjaciół, miłości oraz wolności.

Julia liczy właściwie wszystko, sekundy, minuty, dni, pęknięcia, litery, nitki, włosy i oddechy... wszystko! To mimo wszystko wpływa na czytelnika... muszę przyznać, że sama miałam taki pełen otępienia okres w życiu i liczenie wszystkiego co napotkałam na drodze niestety i mnie spotkało...

Książka czyta się sama. Ciągle coś się dzieje, trzyma w napięciu, zaskakuje kolejnymi odkryciami. Naprawdę polecam!

Tom drugi "Sekret Julii" też już ma swoje miejsce na blogu :) zajrzyjcie!


PODSUMOWANIE:

336 stron
  23/52
 2,5 cm


Pierwsze spotkanie z autorem
Debiut autorski 
Pierwszy tom z serii
Książka z długiej serii
Książka, której akcja dzieje się w przyszłości 
Książka z gatunku, po który zazwyczaj nie sięgasz
Książka z bohaterem, który posiada supermoce
Książka z okładką w kolorach zimy, wiosny, lata, jesieni


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każde Twoje słowo...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...